Nadat ik een langere tijd geen berichten meer geschreven heb hier op SEO Blogger wordt 2017 weer een keerpunt.
Net als in 2016 komen er weer de nodige artikelen over zoekmachine optimalisatie en goed scoren in Google.
AMP Pages en Mobiel Internet
Vanaf 2015 en gedurende 2016 is Google actief Accelerated Mobile Pages aan het promoten.
AMP betekent voor Google dat deze special gefomateerde pagina's voorrang krijgen in de Mobiele zoekresultaten pagina.
Google geeft op dit moment ook nog eens voorrang aan hun eigen mobiele index.
Volgens Statcounter is wereldwijd het aantal zoekopdrachten via mobiele apparatuur inmiddels grootter dan Desktop zoeken.
Het mag dan Wereldwijd zo zijn, voor Nederland liggen de waarden nog maar net iets verder uit elkaar.
En ja, op SEO Blogger kun je de berichten nu ook als AMP pagina bekijken. Plak maar eens amp achter de URL van dit artikel.
Omdat deze site op WordPress draait waren en 2 plugins nodig om dit te realiseren:
- AMP van Automattic,
- en Glue for Yoast SEO & AMP.
N.P. Omdat het oude thema niet responsive genoeg was is de site lay-out ook omgezet naar Lifestyle Pro Theme van StudioPress.com.
Website Inhoud en Bloggen
Natuurlijk blijft je website inhoud het belangrijkste om goed te scoren in Google.
Waar je in 2017 zeker mee aan de slag moet zijn:
- User experience
- Social Media
- Bloggen
De user experience is hoe je bezoeker de website ervaart, dus niet alleen laadtijd, maar ook hoelang blijft de bezoeker op je website?
Het is dus belangrijk dat je de bezoeker zolang mogelijk op je site probeert te houden door goede inhoud te schrijven.
Deelt hij/zij je artikelen via sociale media zoals Facebook en Twitter?
Het aantal van de likes, shares tweets krijgen nog meer betekenis. (Hoewel het lijkt dat mensen op Twitter minder delen dan vroeger).
Bloggen en het regelmatig schrijven van nieuwe artikelen is belangrijk voor je zoekmachine posities:
- het helpt om nog meer bezoekers naar je site te brengen,
- het helpt om je bezoekers om te zetten in klanten,
- het helpt vooral om als autoriteit gezien te tonen,
- het zorgt voor lange termijn resultaten.
Moeten het lange of korte stukken zijn?
Een goede mix van lange en korte artikelen werkt het beste. Bij lange stukken kun je beter eerste een korte samenvatting geven voordat je bezoekers het hele bericht gaan lezen.
Lange artikelen kunnen heel goed diep op een onderwerp ingaan. Veel bezoekers komen tijd tekort om zo'n lang bericht door te nemen, een samenvatting werkt dan beter.
Mocht je dat liever niet in het originele artikel willen schrijven, maak dan een opvolgend artikel waarin je kort de belangrijkste elementen herhaalt. Zo'n kort artikel kan dan direct weer een interne link opleveren!
Zorg er in ieder geval voor dat je een Editoral Calender gebruikt en een strategisch plan voor je blog artikelen opzet.
Voor deze site en mijn huidige hoofd site WordPress Magazine ben ik er al druk mee bezig.
Geef een reactie