Google heeft weer een nieuwe tool in beta gebracht waar je kunt zoeken op zoektermen die je in je website wilt verwerken.
Je vindt deze op Search Based Keyword Tool waar je een siteurl in kunt vullen en zoektermen die passen bij die website.
Het resultaat wordt daarna gesplits in twee delen, het eerste deel geeft aan of en waar de termen al opgenomen zijn in de site, het tweede deel geeft aan wat nog extra alternatieven kunnen zijn.
De gegevens die gebruikt worden zijn afkomstig van de termen die echt in Google gezocht zijn in ong twee maanden vooraf gaand aan de maand waarin je zoekt.
Dus voor November betekend dit dat de data gebruikt wordt uit de maanden September en Oktober.
Wel even iets om rekening mee te houden als je seizoensgebonden zoektermen gaat onderzoeken
Deze tool is niet gekoppeld aan je Adwords account, maar heeft wel de mogelijkheid om zoektermen te exporteren naar je Adwords campagnes.
In het bovenste scherm heb je ook de mogelijkheid om aan te geven of de zoektermen in Keywords en Titel voor moeten komen, alleen in de titel of alleen in de keywords.
De resultaten kunnen in verschillende volgordes gesorteerd worden en geven naast de suggesties ook nog eens het aantal malen de er op een term gezocht is, wat je competitie is en zelfs een indicatie van de te verwachten noodzakelijke bod bedragen voor je Adwords campagne.
Natuurlijk kun je dat laatste ook gebruiken om te kijken of de Niche website die je wilde bouwen voor je Adsense account ook een aardige return on investment kan brengen…
Nog belangrijker is echter dat de resultaten snel een aardig beeld geven van de mogelijkheden voor het verbeteren van het verkeer (traffic) naar je website.
Wijnand zegt
Uitstekende behandeling van de Search Based Keyword Tool, het is ook eén van mijn favoriete zoekwoorden onderzoek tools die ik in dit artikel behandel: http://www.vanzoekernaarklant.nl/2009/01/zoekwoorden-onderzoek-de-beste-keyword-research-tools.html