Naast de bekende keywords tools van Google en Overture, is er ook nog een van Microsoft.
De MSN Adlabs van Live.com
Deze adCenter Labs van Microsoft is begonnen in 2006 en verzamelt steeds meer data om correcte gegevens op te hoesten voor je zoekwoorden onderzoek.
Een aantal van de Tools die je op de demo pagina's kunt proberen zijn nu al zeer informatief.
Niet alleen kun je vinden hoe woorden verkeert geschreven worden, maar je kunt ook zoekwoorden gebruik voorspellingen zien.
Twee van deze tools wil ik onder je aandacht brengen.
Search Funnels
Hier geef je een zoekterm in, en je krijgt te zien wat mensen daarna voor specifieke toevoegingen doen.
Bijvoorbeeld, iemand zoekt op SEO en krijgt daarbij een groot aantal hits.
Vervolgens wordt dan de term Consultant of Company of Firm als tweede zoekwoord gebruikt.
De presentatie van die vervolg termen is ook goed, je krijgt snel aan grafisch overzicht van de verschillende termen.
Keywords Forecast
De Keyword forecast is bedoelt om een indicatie te geven van een trend voor dat zoekwoord.
Google heeft ook zoiets in de vorm van Google Trends, maar die geeft geen verwachting voor de toekomst, MSN adLabs geeft die wel.
Je kunt dan goed zien of je in een groei markt zit voor je zoekwoorden, of juist een dalende markt.
Er zijn zeker nog een paar andere interessante zaken om uit te proberen…
Microsoft adCenter Labs zijn op dit moment alleen indicatieve tools, en daar waarschuwt de site dan ook voor.
Maar om een indruk te krijgen van bepaalde trends is het zeker de moeite van het proberen waard.
Laten we hopen dat deze tools snel uit het Lab komen en met meer data van Live.com gevoed zullen worden, en dan ook nog gratis blijven :-)
Je vind de demo's op Microsoft adCenter Labs en vul ze daarna aan met de informatie en tools die je hier vindt
Geef een reactie