Vandaag kreeg ik de update van SEOBook, dat nu zo'n klein 350 pagina's groot is.
Daarbij had Aaaron ook een post over de veranderingen, en als afsluiter ook nog een verwijzing naar Google Blogoscoped waarin een duidelijke verwijzing naar de verandering van de Reclame blokken van adsense.
In de oude versie was het hele advertentieblok, dus ook de teksten klikbaar, dat is dus nu niet meer zo!
Nu zijn alleen de titel en de URL klikbaar… voor vele spam sites zal dit waarschijnlijk tot een inkomens verval gaan leiden.
Voor de adverteerders is dit echter goed nieuws, omdat daarmee een hoop niet waardevolle klikken voorkomen zullen worden.
Sommige commentaren op de post proberen er nog een positieve draai aan te geven, door aan te geven dat dit “hopelijk” de waarde van een klik in de toekomst weer kan verhogen.
Natuurlijk is daarbij altijd de vraag in hoeverre Google deze opbrengsten stijging ook aan hun Adsense Publishers door zullen geven.
De wijzigingen lijken gefaseerd uitgerold te worden, op een van mijn sites zijn de grotere blokken al gewijzigd, maar de kleine blokken zoals de 180 x 150 nog niet.
Al met al, wel een reden om je Google Adsense inkomsten in de gaten te houden de komende tijd.
Zoals je op de officiele Adsense blog over de Adsense Klik ruimte wijzingen zijn begonnen op 13 november en zijn echt bedoeld om betere advertentie kliks te geven aan de adverteerders.
Geef een reactie