Op de officiële Google blog is een bericht verschenen over de manier waarop Google de URL's laat zien in de zoek resultaten pagina's.
Op dit moment alleen nog voor Mobiele apparaten in de USA, maar dat zal zeker in de toekomst ook naar de rest van de wereld komen en ook voor Desktops en Tablets.
Hieronder de huidige resulaten.
Zo zal het resultaat er later uit zien:
Dit betekend o.a. dat je domeinnaam niet meer zo belangrijk wordt, je ziet hem ook niet meer in de zoekresultaten.
Persoonlijk zie ik de domeinnaam liever wel zodat ik zeker weet dat ik niet naar een of andere copycat, spam site ga. Ben dus benieuwd hoe Google daarmee om zal gaan.
Het is ook een belangrijke wijziging omdat ze op 21 April 2015 ook meer belang gaan geven aan sites die goed getoond kunnen worden op Mobiele apparatuur. (Wat je overigens zelf kunt testen op https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/).
De manier waarop Google de URLs straks laat zien in je zoek resultaten reflecteert dus de structuur die je ook in je breadcrumbs laat zien.
Daarbij wordt het gebruik van Breadcrumbs en een goede site structuur nog belangrijker. Zie punt 9 van mijn artikel Bovenaan bij Google.
Voor WordPress kun je voor Breadcrumbs al de WordPress SEO plugin van Yoast gebruiken.
Yoast heeft daarnaast een artikel geschreven met nog meer uitleg over deze wijziging (Lees https://yoast.com/changing-urls-in-search-results/). Daarbij kondigt hij ook direct een extra optie in zijn plugin aan die kan helpen om om te gaan met die wijziging.
Ik heb benieuwd hoe dat de komende jaren gaat werken.
Interessant Artikel,
Zou dit ook betekenen dat de factor voor het ranking op basis van URL minder zal worden?
M.v.g
John