Ik las net een post van Wil Reynolds van Thinkseer over Early Adopters die je Blog lezen.
Hij baseert zijn gedachten op het onderzoek van Hitwise dat aantoont dat Gmail verkeer met 17% is toegenomen sinds Gmail niet meer een “Inivitation Only” service meer is.
Gmail volgens dit onderzoek is een service die in US vooral gebruikt wordt door Internet gebruikers die vallen in de catagorie “Early Adapters”.
Gmail users are much more likely to be young, high income, and in the early adopter segments.
Volgens Wil behoren mensen die RSS Feeds gebruiken ook tot de Early Adopters, de term Yuppie zou je volgens zijn omschrijving hier ook kunnen gebruiken.
Als ik naar de statitieken van deze, en andere Blogs die ik schijf, kijk bij FeedBurner, dan zou je kunnen concluderen dat het gebruik van Netvibes mogelijk ook tot een dergelijke conclusie zou kunnen leiden.
De SEO Blogs hebben veel meer Netvibes abonnementen dan de ander Blogs, deze gaan meer naar Google Feedfetcher en offline RSS lezers.
Gmail en Feedburner
Als je een feed door feedburner laat lopen, dan krijg je niet alleen die statitieken, maar je hebt ook de mogelijkheid om het voor je bezoekers veel makkelijker te maken om een abbonement te nemen op je feed.
(Feedbruner optie – Optimize – SmartFeed)
Een van de ander minder bekende opties is die dat je ook je feed via email aan kunt bieden.
Je kunt daar kiezen of je dat door FeedBurner zelf wilt laten doen, door FeedBlitz of R-mail.
(Feedburner optie – publicize – Email subscriptions)
Aangezien Google pas Feedburner heeft overgenomen, en hun diensten zullen integreren in Feedburner volgens de FAQ over de Verkoop ,zal het waarschijnlijk niet lang meer duren of een optie zal verschijnen om via een klik je Gmail account hiervoor te gaan gebruiken….en mogelijk nog wat prominenter in de opties zal komen.
Een standaard RSS Feed reader is niet geschikt om grote advertentie blokken van Adsense in the plaatsen, de meeste mensen gebruiken juist RSS Feeds om zo min mogelijk reclame blokken te krijgen..
Maar Gmail, daar heb je nu al grote advertentie blokken… dus meer mensen die RSS Feeds lezen via de Gmail zou voor Google wel eens een betere optie kunnen zijn dan de integratie van advertenties in de Feeds zelf.
Zou dat ook een van de redenen voor de aankoop geweest kunnen zijn?
Geef een reactie